Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Vitamin ABC újratöltve - mit érdemes tudni a vízben oldódó vitaminokról?

Korábban már írtunk a zsírban oldódó vitaminokról: ha esetleg lemaradtál volna, itt találod! A vitaminok másik fő csoportját a vízben oldódó vitaminok alkotják, amik szintén hozzájárulnak szervezetünk védekezőképességének fenntartásához és az anyagcsere funkciók szabályozásához.

Vitamin ABC újratöltve - mit érdemes tudni a vízben oldódó vitaminokról?

A vízben oldódó vitaminokat nem képes a szervezetünk elraktározni, a fölösleg távozik a vizelettel, így nem áll fenn a veszélye a túladagolásnak sem. Pótlásuk viszont rendkívül fontos, hiszen különböző hiánybetegségek léphetnek fel, ha nem gondoskodunk a kellő mennyiség fenntartásáról.

 

B1-vitamin

A B1-vitamin, más néven a tiamin részt vesz testünk szénhidrát-anyagcsere szabályozásában, valamint az idegrendszer energiaellátásában. Remek B1-vitamin források a teljes kiőrlésű gabonák, az élesztő, a hüvelyesek, a dió- és mogyorófélék, a sertéshús és a máj. Hiánya fáradtságot, memóriaromlást, alvászavart okoz, vagy súlyosabb esetben idegrendszeri zavarokhoz és szívelégtelenséghez is vezethet.

 

B2-vitamin

A riboflavin feladata szintén az anyagcsere-folyamatok szabályozása, valamint a sejtlégzésnél is nélkülözhetetlen. Jó B2-vitamin forrás a tej és a tejtermékek, a máj, a hús, és a zöldségfélék. A B2-vitamin hiánya a szájzug nyálkahártyájának berepedezéséhez, és különböző bőrelváltozásokhoz vezethet.

 

B4-vitamin

A B4-vitamin, más néven a folsav a bioszintetikus és más átalakító folyamatok nélkülözhetetlen résztvevője, illetve fontos szerepe van a vérképzésben is. Kutatások igazolták, hogy a fogamzás előtti és a terhesség alatti optimális folsavpótlással számos magzati fejlődési rendellenesség kockázata jelentősen csökkenthető. A legjobb B4-vitamin források a zöldségek és a főzeléknövények. A folsav hiánya vérszegénységhez vezethet, ami a magyar lakosság körülbelül 20%-át érinti.

 

C-vitamin

1928-ban Szent-Györgyi Albert felfedezett egy korábban ismeretlen vegyületet a mellékvesében, melyet később sikeresen a paprikából is kivont. Később ezt nevezték el C-vitaminnak, ami azóta is az egyik legismertebb vitamin. Az aszkorbinsav a bőr kollagénjének képződéséhez nélkülözhetetlen anyag, de gyorsítja a fogíny, a vérerek, a csontok és a fogak fejlődését és megújulását is, valamint megfelelő C-vitamin szintnél testünk gyorsabban és hatékonyabban képes az égési sérülések és sebek gyógyítására. Hiányát enyhébb esetben a fáradtság, az ingerlékenység, az étvágytalanság, súlyosabb esetben pedig a testen található bevérzések jelzik. Rengeteg táplálék szuper C-vitamin forrás, mint például a saláta, a brokkoli, a kelbimbó, a csipkebogyó, a friss gyümölcsök és citrusfélék.



Forrás: egeszsegmarket.hu, beres.hu, webbeteg.hu



« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!
CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet