Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Top 7 tipp szívünk egészségéért

Szűcs ZsuzsannaMagyarországon sajnos nagyon gyakoriak a szív- és érrendszeri betegségek: itthon minden második halálozás valamilyen keringési problémára vezethető vissza. Pedig ez az arány kis odafigyeléssel, néhány egyszerű étrend- és életmódbeli változtatással drasztikusan csökkenthető, a betegségek jelentős része pedig megelőzhető lenne. Íme néhány tipp szakértőnktől, hogyan tehetsz a szívedért!

 

Szerző: Szűcs Zsuzsanna dietetikus

A WHO adatai szerint a krónikus, nem fertőző betegségek, köztük a szív- és érrendszeri megbetegedések 2012-ben világszerte körülbelül 38 millió halálesetért, vagyis a teljes halálozás 70%-áért voltak felelősek. Ha szeretnél tenni egészségedért, fogadd meg szakértőnk javaslatait!

Top 7 tipp szívünk egészségéért

 Bátran a zöldségekkel!

A rendszeres, bőséges gyümölcs- és zöldségfogyasztás, ami naponta legalább 40-50 dkg-ot jelent, bizonyítottan segít a szív- és érrendszeri ártalmak megelőzésében. Fontos azonban, hogy naponta legalább egyszer nyersen (pl. salátaként, vagy a szendvicsünk mellé elrágcsált paprika, paradicsom, retek stb. formájában) is a tányérunkra kerüljön. Törekedjünk a szezonális és színpompás (élénkpiros, narancssárga, lila, mélyzöld) alternatívák választására. Ezek ugyanis még inkább bővelkednek az egészségvédő hatóanyagokban, pl. vitaminokban, antioxidánsokban, nyomelemekben.

 

Válaszd a rostokat!

A teljes értékű gabonafélékben, hüvelyesekben, salátafélékben, gyümölcsökben, magvakban megtalálható élelmi rostok igazoltan képesek csökkenteni az LDL, azaz az ún. rossz koleszterin szintjét, így fontos segítséget nyújtanak a szívkoszorúér-betegségek kivédésében. Együnk naponta legalább egy adag teljes értékű gabonát! Választhatunk például teljes kiőrlésű kenyeret vagy péksüteményt, barna rizst, esetleg köles, bulgur vagy hajdina köretet.

 

Okos konyhai megoldások előnyben 

Az ételek elkészítése során használt zsiradék mérséklésével sokat tehetünk egészséges súlyunk megőrzéséért és szívünk épségéért is. Éljünk bátran a grillezés, párolás, sütőzacskóban vagy alufóliában sütés praktikájával! Többségében telítetlen zsírsavakban gazdag növényi olajokat vagy margarint használjunk, de ebből is keveset.

 

Óvatosan sózzunk!

Itthon jellemző a túlzott sófogyasztás: az ajánlott napi bevitelnél még mindig két-háromszor többet viszünk be a szervezetünkbe. A túl sok só egyértelműen összefüggésbe hozható a szívbetegségek gyakoribb előfordulásával, ezért fontos, hogy csökkentsük a bevitelét. A vásárlásnál figyeljünk oda az élelmiszerek sótartalmára, és válasszuk az alacsonyabb értékekkel rendelkező verziókat! Csak azokat az ételeket sózzuk meg, amiket feltétlenül muszáj (pl. nyers zöldségek, főtt tojás esetén ez elhagyható). Használjuk a fantáziánkat a fűszerezésnél, számos konyhai trükk van az ízesítésre: például a zöldség, hús, tészta pirítása, vagy a húsok tűzdelése.

 

Legalább hetente egyszer együnk halat!

Legalább heti 1-2 alkalommal válasszunk halakból készült fogást, különös tekintettel az omega-3 zsírokat is tartalmazó fajtákra (pl. lazac, makréla, busa). Az omega-3 zsírsavaknak számos táplálkozás-élettani előnyük van, pl. igazoltan csökkentik a vérnyomást, és gyulladáscsökkentő hatásúak. A halak mellett néhány növényi olaj, például a repce- vagy lenmagolaj is értékes omega-3-forrás. Kis mennyiségben fogyasszuk!  

 

Alkoholt mértékkel!

Bár egyes kutatások szerint a mértékletes alkoholfogyasztásnak (nők számára legfeljebb napi 1, férfiaknak napi 2 ital) lehetnek pozitív hatásai a keringési betegségek megelőzésében, a túlzott alkoholfogyasztás bizonyítottan káros, növeli például a stroke kialakulásának kockázatát.   

 

Csak aktívan!

A szívvédő életmódnak nélkülözhetetlen része a dohányzás elkerülése és a rendszeres mozgás. Felnőttkorban heti legalább 150 perc közepesen intenzív aktivitással (pl. kocogás, intenzív séta, tánc, kerékpározás) sokat tehetünk a keringési betegségek kivédéséért.

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!

Következő események

CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet