Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Téli fáradtság? Így tehetsz ellene!

Bár már csak alig egy hónap van hátra a télből, a változó időjárás, az ilyenkor gyakran ránk törő fáradtság és lehangoltság miatt sokkal hosszabbnak érezhetjük ezt az időszakot. Szerencsére vannak megoldások, amelyek segítenek leküzdeni: íme néhány tipp!

Téli fáradtság? Így tehetsz ellene!

Ma is nehezen keltél ki az ágyból, és sokszor vagy rosszkedvű? Tény, hogy a télen tapaszthalható fényhiány erősen hat a biológiai óránk működésére és a hormonrendszerünkre. A retinánkra vetődő fény hatására a tobozmirigyünk alakítja át a szerotonin nevű anyagot (amit boldogsághormonként is emlegetnek) melatoninná, aminek a szintje különösen fontos szerepet játszik többek közt az alvás és ébrenlét ritmusának beállításában. Emellett hatással van a bioritmusunkra, a hangulatunkra, a teljesítőképességünkre és az immunrendszerünkre is. Nem véletlen, hogy míg nyáron az alacsony melatoninszintünk miatt fittebbnek érezzük magunkat, addig télen gyakran álmosak, fáradtak vagyunk, és hamarabb kívánkozunk az ágyba is. Összegyűjtöttünk néhány tippet, hogy mire érdemes figyelned.

 

Aludj eleget!

Ahhoz, hogy formában maradj, legalább 7-8 óra alvásra lesz szükséged. Délután 4 óra után lehetőleg kerüld a koffeint, lefekvés előtt hűtsd le kellemes hőmérsékletűre a szobát, és kapcsold ki a telefont, laptopot, hogy a zaja ne ébresszen fel.  

 

Táplálkozz megfelelően!

A rendszeres és változatos táplálkozás nagyban segíthet a fáradtság leküzdésében. Az étkezések utáni kimerültség elkerülése érdekében lehetőleg fogyassz lassan felszívódó energiát adó ételeket (például halat, csirkét, zöldségeket). Egyáltalán nem szerencsés, ha este farkaséhesen érsz haza, és nehéz vacsorával terheled meg a szervezeted: egyél inkább naponta ötször, de kisebb adagokat. Ez azért is jó, mert a nappali fáradtságérzetet gyakran az éhség miatt jelentkező vércukorszintesés váltja ki, a rendszeres táplálkozással viszont megfelelő szinten tarthatod.

 

Kezeld a stresszt!

A fokozott stressz is határozottan hozzájárulhat az alvásproblémák kialakulásához, ez pedig komoly hatással lehet a nappalaidra. Ma már számtalan relaxációs és meditációs módszer közül választhatsz, hogy megtaláld az egyensúlyt, de egy jól megválasztott hobbi is segít kikapcsolni.

 

Ne vidd túlzásba a koffeint és az alkoholt!

A nappali fáradtságot sokszor növekvő koffeinbevitellel próbáljuk meg kompenzálni. Ez viszont egyáltalán nem tesz jót: a túlzott koffeinfogyasztás hatására emelkedik a pulzusszám és a vérnyomás, és így a stresszes időszakban egyébként is jellemző nyugtalanság fokozódhat. Amikor már túl sok volt  kávé,  inkább igyál zöld teát, és lehetőleg alkoholt is csak mértékkel fogyassz!

 

Mozogj!

Végül, de nem utolsósorban a rendszeres mozgás is csodákra képes: kutatások szerint már a heti három alkalommal végzett 20 perces, közepes intenzitású mozgás is segíthet leküzdeni a fáradtságot, ami nemcsak a nappali éberségben segít, de az alvást is pihentetőbbé teheti. Ha úgy érzed a munkahelyeden, hogy már nem tudsz koncentrálni, mozgasd meg a tagjaidat, és sétálj egyet a friss levegőn!

 

Forrás: webbeteg.hu, bien.hu




« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!

Következő események

CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet