Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Télen is egyensúlyban: Bakos Zsuzsi életmód-coach tanácsai

Bakos Zsuzsi

 Viták zajlanak arról, egyáltalán létezik-e a szezonális depresszió, vagy természetes, hogy az elnyúló sötétség és a hideg hatására befelé fordulóbbá válunk. Ha úgy érzed, legszívesebben te is elvonulnál téli álmot aludni, szentelj több időt a testednek és a lelkednek.

 Bakos Zsuzsi írása.

 

A hideg hónapokban még a korábbi rutinfeladataink is megterhelőnek tűnhetnek. A téli lehangoltság egyébként 80 százalékban a nőket érinti, ezen belül is leginkább a 20-40 éves korosztályt.

Télen is egyensúlyban: Bakos Zsuzsi életmód-coach tanácsai

Télen lelassul a szervezetünk, hogy regenerálódhasson a következő melegebb, tevékeny időszakra. Ahogy az éjszakai pihenés elmaradása is akadályozza a nappali tevékenységeinket, a téli visszahúzódás elmaradása is energiahiányhoz vezethet. Manapság mindig száz százalékon akarunk pörögni, és elvárjuk, hogy a testünk hidegben, kevesebb fényben, és az elmúlt hónapok energia-leadása után is ugyanúgy bírja a strapát, mint eddig. Csakhogy a szervezet ilyenkor több energiát használ fel, a hosszú téli éjszakákon és a korábban beköszöntő esték következtében pedig több melatonint termel, ami lassítja az életritmust és álmosságot okoz.  

 

Dobd fel magad!

  • Vesd be reggelente a hideg-meleg váltott zuhanyt, amely garantáltan gyorsan beindítja a napodat.
  • Akármilyen barátságtalan is az időjárás, mindennap tölts el egy kis időt a szabad levegőn. Utána jobban esik majd bekuckózni egy puha pléddel.
  • Fogyassz napi 2-3 csésze zöld- vagy ginzengteát.
  • Időnként szakíts időt egy kiadós szaunázásra.
  • Találd meg a ritmusod! Törekedj arra, hogy nagyjából mindennap ugyanakkor ébredj és térj nyugovóra, legyenek fix pontok a napjaidban.
  • Szakíts időt a pihentető rituálékra! Törd meg bátran a napi munkát, és végezz néhány légző gyakorlatot, mozgasd át a törzsed vagy hallgass egy kis zenét. A pihenőszigetek nélkülözhetetlen az egyenletes teljesítményhez.
  • Sportolj! A rendszeres testmozgás a testi és a lelki közérzethez is hozzájárul.
  • Fogyassz minimum napi két liter vizet! A folyadékhiány a koncentrációs és teljesítőképességet is csökkenti.
  • Gondoskodj a hangulatos világításról, aggasd tele a környezeted fényfüzérekkel, gyújts illatgyertyákat.
  • Minden este adj magadnak pár hálapercet. Akármilyen nehéz nap áll mögötted, gondolkodj el azon, mi jót hozott számodra az elmúlt 24 óra.
  • Iktass be olyan estéket, amikor nem kapcsolod be a tévét. Inkább hallgass zenét, olvass, relaxálj.

 

 Szerző: Bakos Zsuzsi életmód-coach

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!

Következő események

CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet