Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Szabadtéri mozgás ősszel: 5 tipp, hogy kényelmes legyen

Bár az időjárás napról napra hűvösebbre fordul, ősszel sem kell lemondanunk kedvenc szabadtéri sporttevékenységeinkről. Az esőre, szélre és hidegre megfelelően felkészülve októberben is tartalmas órákat tölthetünk el a szabadban mozogva. A mai cikkben tippeket adunk arra, hogyan lehet sokkal kényelmesebb az őszi sport!

Megfelelő öltözék

Ma már a technikai ruházat végtelen kínálatából válogathatunk és kedvező áron tudunk jó minőségű termékeket beszerezni a nagy sportáruházak polcairól. Mégis mire kell figyelnünk sportruházatunk kiválasztása során a színek harmóniáján túl? Fontos, hogy törekedjünk minél több vékony réteg viselésére, mivel a rétegek közötti levegőréteg hatékonyan véd a kinti hideg ellen. A testtel közvetlenül érintkező ruhadarabok esetében célszerű pamutból vagy más természetes anyagból készültet választani, a felsőbb rétegek esetén pedig tartsuk szem előtt a vízállóságot. Ma már számos olyan poliészter anyagú, kifejezetten sportoláshoz kifejlesztett esőkabát kapható, amelyben a szellőzés kiválóan biztosított, így legfelső rétegként bátran választhatunk víz-és szélálló kabátot sportoláshoz is.

 

Bemelegítés hidegben

Az edzés megkezdése előtt fontos számításba venned, hogy izmaid a hideg időben merevebbek lehetnek, mint általában, így a bemelegítésnek hűvös időben még kiemeltebb szerep jut. Figyelj rá, hogy már a bemelegítés megkezdésekor is megfelelően fel legyél öltözve és szánj hosszabb időt erre a tevékenységre, mint általában! A rideg izmok és ízületek fokozottabban ki vannak téve a sérülésveszélynek, így ne spórolj időt és energiát ezen a pár perces mozdulatsoron.

 

Időzítés

A sportolás pozitív élettani hatásait napirendünktől függően különböző időpontokban  élvezhetjük. Vannak, akik a korán kelésre esküsznek és szeretik edzéssel indítani a napjukat, hogy aztán felfrissülten vághassanak bele napi teendőikbe. Mások nem szeretnek együtt kelni a nappal és inkább a délutáni órákat preferálják, ami jó alkalmat nyújt a nap során felgyülemlett stressz levezetésére. Tartozzunk bármelyik csoportba is, nemcsak testi, hanem mentális egészségünkhöz is nagyban hozzájárul a napirendbe beiktatott rendszeres edzés.

 

Testünk jelzései

Mikor nekilátunk a kinti edzésnek, folyamatosan figyeljük testünk reakcióit a megváltozott időjárási körülményekre. Ha túlságosan fázunk, akkor iktassunk be edzőtermi edzéseket is, a kinti edzéseket pedig tartogassuk a déli órákra, amikor a nap sugarai felmelegítik a levegőt - az is megoldás lehet, ha lerövidítjük kinti edzésünk hosszát. A hidegben próbára tett izmoknak kellemes felüdülést hozhat az intenzív mozgás után a szaunázás vagy gőzfürdőzés.

 

Süss fel nap!

Az őszi hónapok során a nap sugarai egyre kevesebbszer mutatkoznak meg. Próbáljuk kiélvezni az edzések alkalmával a napsütéses órákat, hiszen ilyenkor nemcsak szívünk és tüdőnk egészségéhez járulhatunk hozzá, hanem D-vitamin raktárainkat is feltölthetjük, ami elengedhetetlen az egészséges csontozat fenntartásáért. A napsugarak a kedélyállapotunkra is bizonyítottan jó hatással vannak, így legyünk spontának, és amikor látjuk, hogy előbújtak a napsugarak, pattanjunk biciklire, vagy  fussunk egy kört a környéken!

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!
CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet