Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Sportolj okosan: hogyan kerülheted el a sérüléseket?

A testmozgás örömét könnyedén beárnyékolhatják a különböző sérülések, sőt, a nagyobb balesetek akár örökre befolyásolhatják az életminőségedet és számos esetben műtéti kezelésre szorulnak. Mai cikkünkben segítünk, hogy a sport nemcsak örömteli, de biztonságos is legyen!

Alapos bemelegítés

Reméljük, mondanunk sem kell, hogy a testmozgás minden esetben bemelegítéssel indul: akkor is, ha kevés időd van edzeni, és akkor is, ha úgy gondolod, hogy nem történhet baj! A merev izmok és ínszalagok sokkal könnyebben sérülnek, így elég egy rossz lépés, és súlyos sérülés lehet a gyakorlat vége. Ügyelj arra, hogy bemelegítés során minden porcikádat átmozgasd: indulj a lábfejtől felfelé körzésekkel, helyben futással, néhány óvatos guggolással és egyszerű gyakorlattal, valamint fordíts különös figyelmet az olyan összetett ízületekre, mint a boka, a térd vagy a váll! Ne feledd, hogy nyújtani nem az edzés elején kell: bár a nyújtás szintén elengedhetetlen a könnyű regenerációhoz, ezeket a gyakorlatokat hagyd a testmozgás utánra. Ha a szabadtéri mozgásra szavazol, mindig emlékezz rá, hogy a hűvös idő a mozgásszervekre is hat, így a hidegebb hónapokban sokkal alaposabb bemelegítésre van szükség.

 

Megfelelő felszerelés

Bár a minőségi felszerelésért gyakran mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk, vannak eszközök, amelyeken nem szabad spórolnunk. Ilyen például a saját adottságainknak és a testmozgás jellegének megfelelő lábbeli: nem elég leemelni egy sportcipőt a polcról, mindig figyeld meg, hogy ott támasztja-e meg a talpadat és a bokádat, ahol az szükséges. Ha rendszeresen futsz, még ennél is szigorúbb feltételeknek kell megfelelnie a tökéletes sportcipőnek: járj utána, hogy a te lábfejed pronáló, neutrális vagy szupináló állásban van, és ennek megfelelően válassz lábbelit. Ne aggódj, egy szaküzletben ezt könnyedén megtudhatod! Ha megvan a lehető legjobb cipő, már csak arra kell figyelned, hogy a többi ruhád és felszerelésed kényelmes és biztonságos legyen, és mozgás közben ne akadhasson be sehova - vigyázz, a fülhallgató zsinórja pont ilyen veszélyforrás!

 

Levezetés és regeneráció

Ha végeztél az edzéssel, nagyon fontos, hogy elég időt szánj a levezetésre: alaposan, de óvatosan nyújtsd át minden izmodat egyenletes, hosszú mozdulatokkal. Nagyon ügyelj arra, hogy ne végezz rugózó mozdulatokat, ezek ugyanis szintén kedveznek az izomsérülések kialakulásának. A gondos bemelegítés és nyújtás ellenére előfordulhat, hogy egy-két nap múlva pokoli izomlázat érzel. Az izomláz oka a túlterhelt izmok apró szakadása és ezeknek a mikrosérüléseknek a gyulladása, így a tévhittel ellentétben soha ne kezdj el rádolgozni a fájó területre, ezzel ugyanis tovább szakítod a már eleve sérült izmokat. Használd ki ezeket a napokat a lazításra, szedj sok magnéziumot, hogy elkerüld a görcsöket, és vegyél egy meleg, sós fürdőt, hogy hamarosan újult erővel folytathasd az edzést!

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!
CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet