Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Mivel édesítsünk?

A cukrot sokan tekintik ellenségnek, pedig egy kiegyensúlyozott étrend részeként, mértékkel fogyasztható. De ha úgy érzed, hogy valami mással édesítenéd meg a mindennapokat, számos tápláló alternatíva közül választhatsz. Íme néhány tipp!

 

Mivel édesítsünk?

Sokszor azon veszed észre magad, hogy legszívesebben cukrot tennél a kávédba, de az utolsó pillanatban mégis az édesítőtablettát választod? A tapasztalható tendenciák ellenére itthon még mindig a megkérdezettek 38%-a édesít cukorral – derül ki a Coca-Cola Testébresztő online felméréséből. De mivel érdemes helyettesíteni, ha szeretnénk mást is kipróbálni? 

 

Édes íz kalóriák nélkül

Tény, hogy a cukor által nyújtott ízélményt nem igazán tudjuk előidézni mással: leginkább egyes alacsony energiatartalmú édesítőszerek közelítik meg a hasonló zamatot. Utóbbiakra a megkérdezettek 25%-a esküszik, amelyeknek egyik legfőbb előnye, hogy kalóriák nélkül biztosítják az édes ízt. Többek közt ide soroljuk az aszpartámot, az eritritet és sztíviát is. A cukornál akár 250-300-szor édesebb kivonattal rendelkező sztívia, azaz jázminpakóca a fogyókúrázók számára azért lehet hasznos, mert nem tartalmaz kalóriát vagy szénhidrátot.

 

Xilit, alias nyírfacukor

Felmérésünk alapján a harmadik legnépszerűbb a xilit, azaz a nyírfacukor, ezt a válaszadók  14%-a használja. Bár az ún. cukorpótlók (ilyen még a maltit, mannit és a szorbit is) energia- és szénhidráttartalma az esetek többségében megegyezik a cukoréval, a xilité 40%-kal alacsonyabb, és kevésbé emeli meg a vércukorszintet. Állaga hasonló a cukoréhoz, de fontos észben tartani, hogy arra érzékenyeknél napi 30-40 gramm mennyiség felett hashajtó hatású lehet, illetve puffadást okozhat.

 

Méz, méz, méz

Optimális alternatívaként természetesen nem maradhat ki a méz sem, hiszen nem pusztán édesít, de különleges zamatával egyértelműen hozzá is tesz az ételek, italok ízéhez. 100 g méz esetében átlagosan 330 kalóriával és 81 g szénhidráttal számolhatunk. Felmérésünk keretében egyébként a résztvevők 12%-a vallotta, hogy mézzel édesít.

 

Gyümölcs

Végül, de nem utolsósorban egy egyszerű megoldás: aki a természetes édesítés híve, keresve sem találhatna jobb alternatívát, mint a fruktóz mellett rostokat, vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmazó gyümölcsöket. Ha joghurtot vagy süteményt fogyasztunk, próbáljuk meg a kristálycukrot pürésített gyümölcsre cserélni, héjukat pedig a benne lévő antioxidánsok miatt reszelve érdemes alkalmazni.

Forrás: aspartame.hu, authoritynutrition.com

A Coca-Cola Testébresztő egészséges életmóddal kapcsolatos online kérdőívét 1021 felhasználó töltötte ki 2014. 07. 02. és 08. 02. között. 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!
CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet