Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Mire figyelj, ha a hirtelen jött melegben futsz?

Korán jött a nyár, már április végén repkednek a harminc fokhoz közeli hőmérsékletek, ezért érdemes odafigyelni, hogyan óvjuk magunkat futás közben a melegebb időben. 

Mire figyelj, ha a hirtelen jött melegben futsz?

Először is fontos megjegyezni, hogy mindenkinek máshogy reagál a szervezete a mozgásra ilyen időben: az alacsonyabb és kisebb súlyú emberek általában jobban bírják, amihez az alacsonyabb testzsírtartalom is hozzájárul. Ettől függetlenül a melegben futás mindenkit jobban igénybe vesz, ezért összeszedtünk néhány tanácsot.

 

Folyadékpótlás, nem csak futás után!

A folyadék és a só hiánya görcsökhöz vezethet, ezért különösen fontos, hogy odafigyeljünk a folyadékpótlásra, még a rövidebb futásoknál is. Nagy melegben akár több liter folyadékot is veszíthet a testünk, a folyadékveszteség miatt pedig a teljesítőképességünk is csökkenhet. A folyadékbevitelre nemcsak futás közben és után, hanem egész nap érdemes figyelni.

 

Inkább terepen, árnyékban

Válasszuk meg, hogy hol futunk. A szervezetünket jobban igénybe veszi, ha tűző napon mozgunk, ezért jobb árnyékosabb, lombosabb helyszínt választani. Az aszfalt is visszaveri a hőt, úgyhogy az erdőben, terepen futás lehet a legjobb választás.

 

Lassan indítsunk

A melegtől függően válasszuk meg a tempót. Már 25 fokban futásnál ajánlott visszavenni a megszokott sebességből, 30 fok fölött pedig nagyjából 25 másodperccel lassabb kilométereket érdemes futni. Az edzések első 5-10 percét is indítsuk lassabban. A legjobb, ha a kora reggeli órákban, vagy késő délután, este futunk.

 

Frissítsük a végtagjainkat

Ha hosszabb távra indulunk, vagy egy óránál tovább tart a futás, akkor ajánlott frissíteni a végtagjainkat, tarkónkat már edzés közben is. Ezt akár közkutaknál is meg lehet ejteni.  

 

Szellősebb ruha a legjobb

A ruházat is fontos, ha magas a hőmérséklet: mindenképp lazább öltözetben induljunk neki a futásnak, ha meleg van, érdemes olyat választani, ami jól szellőzik. Tanácsos beszerezni könnyebb, világos színű sapkát is, hogy óvjuk magunkat a napszúrástól.

 

Forrás: futanet.hu, runnersworld.hu

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!
CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet