Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Melyik napszakban a legérdemesebb sportolni?

A sportolás beiktatásának idejét nagyban meghatározza az ember napirendje, na meg persze a bioritmusa is. Nézzük, mi a helyzet, ha mégis megvan a lehetőség választani: mutatjuk, miket érdemes figyelembe venni a sportolás idejének kiválasztásakor.

Melyik napszakban a legérdemesebb sportolni?

Életritmus 

Az életritmusunk az egyik legmeghatározóbb szempont, ugyanis aki reggel nehezen ébred vagy elcsigázottnak érzi magát, annak valószínűleg nem érdemes korai időpontot választani a testmozgáshoz.

Ugyanez a helyzet az estével is: ha nagyon kimerültek, fáradtak vagyunk a nap végére, akkor jobb, ha nem halasztjuk nagyon későre a sportolást. Tipp: Tegyünk próbát több napszakkal is, hogy kitapasztaljuk, mikor bírjuk legjobban a terhelést.

 

Maxoljuk ki az energiáinkat!

Általánosságban elmondható, hogy délelőtt vagyunk teljesítőképességünk csúcsán, mind szellemi, mind fizikai szempontból. Délben ez a teljesítmény visszaesik, majd délután ismét javul, valamint 16-21 óra között kimutatható egy újabb emelkedés. Ezek alapján elmondható, hogy délelőtt és a kora esti órákban, még világosban a legalkalmasabb sportolni. Már csak azért is, mert az izmok, a vérnyomás és a tüdőfunkció ilyenkor a legmegfelelőbb a fizikai megterhelésre.

 

Testhőmérséklet

A sporttudósok szerint az edzésteljesítményt nagyban befolyásolja a testhőmérséklet, ami a legtöbb embernél a kora esti órákban a legmagasabb. Ne aggódj, ha úgy érzed, te máskor tudsz a legjobban teljesíteni, hiszen nincsenek mindenkire érvényes igazságok. Érdemes több szempontot figyelembe venni a mozgásunk idejének megválasztásakor: vizsgáljuk meg életritmusunkat, életkorunkat, egészségi és fittségi állapotunkat, a célunkat, valamint az edzés típusát, így biztosan nem foghatunk mellé.

 

Forrás: webbeteg.hu, shop.builder.hu

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!
CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet