Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Karácsonyi lakomázás okosan: tippek az ünnepekre

Most, hogy mindjárt itt a karácsony, mindenki előre készíti az ízlelőbimbóit. Ha azonban szeretnénk megőrizni az egyensúlyt ebben az időszakban is, egy kis odafigyeléssel megelőzhetjük a kellemetlen teltségérzetet és a bűntudatot.

 

Karácsonyi lakomázás okosan: tippek az ünnepekre

A karácsony a szeretet és a család mellett az isteni ételekről és a közös lakomákról is szól, amikor legtöbbször addig eszünk, amíg bírunk. Szerencsére léteznek olyan trükkök, amik segítenek, hogy ne terheljük túl a szervezetünket, mégis ki tudjuk élvezni a a finomságokat.

 

Ne akarjunk diétázni az ünnepek alatt!

Az odafigyelés nem egyenlő azzal, hogy megfosztjuk magunkat az ünnepi ételektől. Ne ilyenkor fogjunk diétába, inkább okosan válasszunk!

 

Ne menjünk éhesen az ünnepi összejövetelekre!

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy ne élvezhetnénk ki a fogásokat. De ha indulás előtt bekapunk pár könnyű falatot, például olyan fehérjében gazdag ételeket, mint a túró, a mogyorófélék vagy a csirke, az segít, hogy kevesebbet együnk. Ha ugyanis eleve nagy étkezésre készülünk, vagy gyakran vagyunk a büféasztal környékén, könnyen túlevés lehet a vége.

 

A rost fél egészség

Ha előételt vagy nassolnivalót választunk, tartsuk szem előtt, hogy rostos ételek szerepeljenek közöttük, és meglegyen az ajánlott napi legalább 5 adag zöldség vagy gyümölcs! Sőt, egy finom gyümölcssaláta akár desszertként is megállja a helyét.

 

A kevesebb több

A rég bevált módszer most sem változott: lehetőleg kisebb adagokat fogyasszunk, svédasztalos vacsorán például azokat vegyük előre, amiket mindenképp meg szeretnénk kóstolni, és ezekből is csak keveset szedjünk!

 

Lassan élvezzük ki az ízeket és illatokat!

Előfordul, hogy olyan gyorsan eszünk, hogy a szervezetünknek nincs ideje észlelni, hogy jóllaktunk. Együnk lassabban, és élvezzünk ki minden falatot! Sőt, egy kutatás szerint már maga az illat is hozzájárulhat a teltségérzethez. A Journal of Agricultural and Food Chemistry tanulmánya megállapítja, hogy az illat (tehát ha hosszan élvezzük az étel illatát) fokozhatja az ízélményt, ezért hamarabb érezhetjük magunkat jóllakottnak.

Mértékkel az alkohollal!

A koccintások elengedhetetlen mozzanatai a közös ünneplésnek, de a jóból is megárt a sok. Csak mértékkel fogyassz alkoholt, és ha teheted, helyettesítsd például almafröccsel!

 

+1: Mozogjunk!

Bár nincs is jobb, mint az ebéd vagy vacsora után bekuckózni és megnézni egy karácsonyi filmet, ne feledkezzünk meg a testmozgásról sem! Egy kellemes séta a friss levegőn meglepően jó hatással van a szervezetre, ha pedig olyan szerencsénk van, hogy esik a hó, a hógolyozás és hóemberépítés is szuper választás!

 

 

Forrás: webbeteg.hu, shape.com

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!
CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet