Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Így kezdj neki nulláról a sportolásnak

Kádár-Papp NóraValami új elkezdése, kipróbálása sokak számára hatalmas félelemmel társul. Vannak, akik átlendülnek ezen, és később jót mosolyognak, hogy túlaggódták a dolgot, de sokan meghátrálnak, mert nem tudnak felülkerekedni szorongásaikon. Nincs ez máshogy a sportolással sem. Íme néhány tipp szakértőnktől, amelyekkel sok felesleges kudarcot kerülhetsz el!

Szerző: Kádár-Papp Nóra – Coca-Cola Testébresztő nagykövet, a Gyerünk, Anyukám! mozgalom alapítója

 

Ha sportról van szó, a bátrabbak kimennek futni vagy bérletet vesznek a közeli edzőterembe, és az első feszengős alkalmak után hamar belerázódnak. De mit tegyenek azok, akik szívesen sportolnának, de nem merik elkezdeni, mert félnek a kritikától, a sérüléstől, vagy akár a rosszul megválasztott edzésmódszertől?

Így kezdj neki nulláról a sportolásnak

Megfelelő sportág

Ma már minden edzőteremben legalább tízféle óra érhető el. Eszközös, saját testsúlyos, intenzív, meditatív, koreografált, táncos és ezek kombinációi. Érdemes megkeresni azt a mozgásformát, ami nem egy kötelező rossz lesz az életedben, hanem kikapcsolódás és lehetőség a fejlődésre. Interneten böngészd végig néhány nagyobb edzőterem kínálatát, és keress órarészleteket akár az edzőterem vagy egy videómegosztó oldalán! Ha találsz teljes elérhető órákat, természetesen próbáld is ki őket még otthon!

 

Online motiváció

Keress a számodra szimpatikus edzőhöz vagy mozgásformához online közösséget. Vigyázz, ne ragadj ott örökre mozgás helyett, de sok hasznos információhoz juthatsz, sőt bátorító társakat is találhatsz.

 

Edzőtárs

Amennyiben az a típus vagy, akit feszélyez, hogy új helyre kell egyedül mennie, győzz meg egy barátot vagy családtagot. Ha ketten vagytok, sokkal jobb hangulatban telik egy csoportos óra, de akár edzőt is fogadhattok magatok mellé.

 

Célok és jutalmak

A kezdeti lelkesedést könnyebb fenntartani, ha reális és elérhető célokat tűzöl ki magad elé. Nem elég, hogy „szeretnék fittebb lenni”, meg az, hogy „ezentúl rendszeresen mozgok”. A cél legyen egészen konkrét: le szeretnék futni szeptemberben 5 kilométert, le fogok fogyni májusig 10 kilót, vagy heti kétszer eljövök edzeni. Ha nagyon nagy célt tűzöl ki magad elé – mondjuk kezdő futóként egy maratont – érdemes részcélokat is állítani. A célok pedig azért nagyon jók, mert lehet hozzájuk jutalmakat is kötni. Előre meghatározott célhoz egy rég vágyott jutalom.

 

Kritika

A legtöbb kezdő sportoló attól fél, hogy kritika éri. Nincs mese, meg kell tanulni figyelmen kívül hagyni azokat a megjegyzéseket, amelyek egyértelműen a megbántásról szólnak, és csak az építő kritikával foglalkozni. „De kövér vagy ebben a nadrágban” vs. „vegyél le 5 kiló súlyt a gépről, mert nem jó a technikád”.

 

Okosan az edzőteremben

Nagyon sokan esnek abba a hibába, hogy nem mernek beállni egy csoportos órára, ezért inkább a tágas és szellősebb edzőtermet választják. Újként, edzésterv és a gépek ismerete nélkül nem lesz hatékony és szórakoztató az edzés. Jellemzően a lányok ilyenkor bicajoznak egy órát, a fiúk meg fekvenyomnak párat, és indulnak is haza. Érdemes a gépeket megismerni, kérj segítséget, ha van felügyelő a teremben, egyeztess a személyzettel, hogy személyi edzés keretében van-e ilyenre lehetőség. Megéri!

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!

Következő események

CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet