Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Így csökkentsd a kockázatot sportolás közben!

Bár a rendszeres mozgás jót tesz a szervezetünknek, a hobbisportolókra is számos veszély leselkedik. A sportra is igaz, hogy ha túlzásba visszük, többet árt, mint amennyit használ. Fogadd meg tanácsainkat, és tedd az edzést igazán önfeledtté!

Így csökkentsd a kockázatot sportolás közben!

Végre itt a tavasz, az egyik legkedvezőbb évszak a szabadidősportok szempontjából. Ilyenkor azok is több kedvet éreznek újra elővenni az edzőcipőt, akik egész télen elhanyagolták a sportolást. Persze itt sem győzzük hangsúlyozni a fokozatosság fontosságát, ez ugyanis sok kellemetlenségtől kímélhet meg minket.

 

Rendszeresen vizsgáltasd meg magad!

Ha olyan sportot űzöl, ami jobban igénybe veszi a szervezeted, például hegyet mászol vagy terepkerékpározol, érdemes évente akár többször is megnézetned magad egy orvossal. Így könnyebben megelőzhetsz egy esetleges szalag- vagy porcsérülést, csonttörést. Azoknak is oda kell figyelniük, akik hosszú idő után kezdenek újra sportolni, vagy akiknek valamilyen betegségük van: a nyugalmi állapotban végzett és a terheléses EKG segíthet felfedezni a szív- és érrendszer lehetséges betegségeit, ami laborvizsgálattal és tüdőfunkció-vizsgálattal egészülhet ki. 

 

Legyél tisztában a határaiddal!

Ha már régen sportoltál, vagy életedben először vágsz bele, legyél nagyon óvatos, és ügyelj a fokozatosságra! Térdproblémák esetén kerüld a térdízületet terhelő sportágakat, válaszd például az úszást vagy a tornát. Kis fizikai teherbírás esetén érdemes állóképesség-javító sportokkal próbálkozni, de itt is csak fokozatosan emeld a tempót és az intenzitást!

 

Táplálkozz egészségesen!

A mozgás önmagában nem elég, az is fontos, hogy kiegyensúlyozott táplálkozással is tegyél az egészségedért. Fogyassz naponta legalább ötször zöldséget vagy gyümölcsöt és igyál sok folyadékot, hiszen fontos, hogy a szervezetedet megfelelő mennyiségű vitaminnal és ásványi anyaggal lásd el. Ne felejtsd el a bevitt szénhidrát mennyiségét sem kordában tartani! 

 

Minőségi sportfelszerelés

Sok bosszúságtól kímélhetjük meg magunkat, ha kellő energiát fektetünk a megfelelő felszerelés beszerzésére. Egy jó edzőcipő például stabilan tartja a lábat, és amellett, hogy kényelmes, tompítja a talp talajt érésekor kialakuló ütközés erejét. Ha olyan állítható sporteszközökkel dolgozol, mint például a szobakerékpár, igazítsd a saját igényeidhez, és ne tedd ki magad nagyobb terhelésnek, mint amit még elbírsz.

 

Pihenj!

Tavasszal mindenki szeretne a lehető leghamarabb megszabadulni a télen felkúszott kilóktól, ezért sokan hajlamosak túl hirtelen elkezdeni edzeni, aminek akár komoly sérülés is lehet a vége. A fokozatosság mellett ezért mindig tarts két edzés között akár több nap pihenőidőt is, ha a testednek erre van szüksége!

 

Forrás: webbeteg.hu

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!

Következő események

CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet