Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Ezt sportold magas vérnyomással

A magas vérnyomás sok komoly betegség előszobája, ezért is fontos, hogy ha túlsúllyal küzdünk, az egészséges táplálkozás mellett a rendszeres mozgásra is odafigyeljünk. Ha bizonytalan lennél, hogy milyen sport lehet ideális számodra, egyet tarts szem előtt: minden kitartást igénylő mozgásforma, ami az ízületeket és a szív-érrendszert kíméli, megfelelő lehet.

 

Ezt sportold magas vérnyomással

Manapság sajnos rengetegen töltik a gép előtt ülve a napjaikat, pedig a mozgáshiány az egyik legkomolyabb kockázati faktor a szív- és érrendszeri megbetegedések szempontjából. Azoknál ugyanis, akik nem sportolnak rendszeresen, sokszorosára nő a cukorbetegség, a magas vérnyomás, illetve az elhízás esélye, ami akár stroke-ot vagy szívinfarktust is eredményezhet. Ha három hétig naponta fél órát mozgunk, máris érezhetjük a javulást, fél év után pedig már a leleteinken is meglátszódhat a vérnyomás csökkenése.

  

Mit válassz?

Önmagában már az is jó hír, hogy elhatároztad: sportolni kezdesz, de fontos, hogy magas vérnyomással nem mindegyik sportágat szerencsés űzni. A szakértők ebben az esetben az olyan kitartást igénylő sportokat javasolják, amelyek kímélik az ízületeket és a keringési rendszert: a szakemberek szerint a leghatékonyabbak a közepes intenzitású, aerob jellegű mozgásformák.

 

Ilyen például az úszás és a vízitorna, de a séta és a túrázás is jó választás. A kerékpározás mellett még a sífutás és a nordic walking is ajánlott. Ha még többet szeretnél tenni az egészségedért, kiegészítésként beiktathatsz egy kis mérsékelt erősítő edzést gépeken vagy matracon.

Kezdőknek leginkább a sétát, a táncot vagy a biciklizést ajánljuk, mivel ezek az ízületek túlságos megterhelése nélkül emelik meg a pulzusszámot. Arról viszont ne feledkezz meg, hogy mindig a korodnak, egészségi állapotodnak és edzettségednek megfelelő mozgásformát válaszd: csak szép fokozatosan kezdj bele, és kerüld az olyan nagy erőkifejtést igénylő sportokat, mint például a súlyemelés.

Forrás: webbeteg.hu, hazipatika.com

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!
CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet