Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Ezekkel a mozgásformákkal előzheted meg a csontritkulást

A csontritkulás a magyar lakosság közel 10%-át érinti, okai pedig 70%-ban az életmódban keresendők. Ezért az egészséges táplálkozás mellett a rendszeres mozgással is sokat tehetünk ellene: a csontritkulás világnapja alkalmából íme néhány tipp, hogyan előzzük meg!

Ezekkel a mozgásformákkal előzheted meg a csontritkulást

A csontritkulás során a csontok szilárdságát és keménységét biztosító ásványi anyagok mennyisége lecsökken, így a csontok elvékonyodnak, törékenyebbé válnak. Bár ez az állapot tünet- és fájdalommentes, akár egy rossz mozdulat is okozhat csonttörést.

 

A maximális csonttömegünk átlagosan 35 éves korunkra alakul ki, a csontképzés és bontás egyensúlyának megingása ezután kezdődik el. A nemi hormonok csökkenésével ez a folyamat felgyorsul: a 60–70 évesek közel egyharmadát, a 80 év felettieknek pedig a kétharmadát sújtja a betegség. Szerencsére a csontritkulás folyamatát megfelelő életmóddal és rendszeres testmozgással le lehet lassítani.

 

Hogyan előzhetjük meg?

Az egészséges táplálkozás és a káros szenvedélyektől mentes életmód mellett óriási szerepet tölt be a megelőzésben és a kezelésben is a testmozgás, hiszen a csontokra ható folytonos és váltakozó terhelés hatására a csontképzés élénkül.

 

Fontos, hogy teljes képet kapjunk csontritkulásunk mértékéről, így első lépésben érdemes orvossal megvizsgáltatni magunkat, ezután pedig gyógytornász vagy személyi edző segítségével bele is vághatunk az aktív életmódba.

 

Mit sportoljunk?

Érdemes olyan komplex mozgásformát választani, ami nem terheli nagymértékben a csontokat, ugyanakkor erősíti az izomzatot, fejleszti az állóképességet és javítja a mozgáskoordinációt.

 

Ebből a szempontból ideális például a kerékpározás, az úszás, a torna, a gyaloglás vagy az evezés, hiszen nem fejtenek ki nagy húzó-, vagy csavaróerőt a csontokra. A csontritkulásban szenvedőknek legtöbbször az úszást javasolják, mert nem hat a csontokra, és szinte minden izmot megmozgat.

 

Ha a csontritkulásunk mértéke engedi, az erősítő edzéseket egészítsük ki súlyzózással, hiszen így többirányú erő érkezik a csontokra, ami ellenállóbbá, erősebbé teszi őket. Ha azonban az orvos úgy ítél, hogy utóbbit az állapotunk már nem engedi meg, inkább végezzünk kiegészítésként saját testsúlyos gyakorlatokat. A fokozatosság elvét a gyakorlatok időtartama esetében is tartsuk be: kezdésnek az 5-10 perc is elég, ezt pedig növelhetjük hétről hétre a testünk igényei szerint.

 

Forrás: medicalonline.hu, webbeteg.hu

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!

Következő események

CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet