Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Étkezés edzés előtt és után?

Ha már elkezdtél mozogni és edzeni jól haladsz az aktív, egészséges életmódhoz vezető úton. Következő lépésként figyelj oda a táplálkozásodra, hogy mit és mennyit eszel mozgás előtt és után. Az alábbiakban megosztjuk veled Szűcs Zsuzsanna, a Coca-Cola Testébresztő dietetikusának tanácsait. 

Étkezés edzés előtt és után?

Amikor megtervezed az aznapi testedzésed, nem csak a megfelelő sportruházat kiválasztására és a bemelegítésre kell odafigyelned, hanem az étkezésedre is. Edzés előtt gondoskodni kell arról, hogy az izmaink kellő mennyiségű üzemanyaghoz (szénhidráthoz) jussanak. Ennek érdekében a mozgás előtt két-három órával elfogyaszthatsz például egy szendvicset valamilyen sovány feltéttel (pl. 2-3 szelet sonkával, sovány sajttal, 1-1 főtt tojással) és sok friss zöldséggel, de megfelelő választás lehet egy adag müzli vagy gabonapehely gyümölcsökkel és joghurttal vagy sovány tejjel elkészítve. Kerülni érdemes a magas zsír és rosttartalmú ételeket, mert ezek megterhelik a gyomrot ami az edzés során panaszokat okozhat.

Sportolás közben csak akkor van szükség szénhidrát pótlásra, ha az edzés időtartama túllépi az egy órát, vagy ha különösen nagy intenzitású tevékenységről van szó. Ilyenkor jó választás lehet valamilyen sportital, amivel a só és folyadékpótlást is megoldhatjuk.

Edzés után lényeges feladat a felhasznált szénhidrátok pótlása, pl. egy adag tésztás, krumplis vagy rizses étel formájában. Illetve a mozgás során az izmokon keletkezett mikro sérülések kijavításához, jó minőségű fehérjékre is szükségünk van. Emiatt fontos kiegészíteni az edzés utáni étkezést például valamilyen sovány hús vagy halfélével, tojással, sovány tejtermékkel (pl. túróval, sajttal). Ha az edzés után nincs túl sok időnk, gyors megoldást jelenthet a bőségesebb étkezésig például egy gabonás-tejes-gyümölcsös turmix, vagy egy-egy darab gyümölcs néhány szem keksszel kiegészítve.

Ha már szénhidrát, fontos megemlítenünk, hogy az energia egyensúly jegyében a sportos, fizikailag aktív életmód részeként az edzés után akár egy kis édesség is belefér, hiszen megdolgoztattuk a szervezetünket. Válassz tejes-gyümölcsös, jó minőségű alapanyagokból (pl. teljes értékű gabona, magas kakaótartalmú csokoládé) készült, alacsony zsírtartalmú édességet. Mindig mérlegeld a bevitt és a felhasznált kalória mennyiségét! Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Tudj meg többet a kalória-egyensúlyról videónkban:

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!

Következő események

Őszi kutyagolás
CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet