Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Ennyi zöldség és gyümölcs az alap, ha sportolsz

Szerencsére egyre többen mozognak rendszeresen, de sokszor még az aktívan sportolók sincsenek tisztában a zöldség- és gyümölcsfogyasztás fontosságával. Pedig komoly hatással lehet a kitartásunkra, a teljesítményünkre és az állóképességünkre.

Ennyi zöldség és gyümölcs az alap, ha sportolsz

Ha sporthoz kapcsolódó táplálkozásról van szó, a fehérjéről, szénhidrátról és zsírról rengeteg szó esik, ám annál kevesebbet hallani a zöldségekben és gyümölcsökben található  tápanyagok fontos szerepéről. Ezek ugyanis segíthetnek optimalizálni az edzés során nyújtott teljesítményt, az energiatermelést és a szövetregenerálódást.

  

Bizonyos tápanyagokat a szervezet nem tud szintetizálni, ezért is elengedhetetlen, hogy zöldségben és gyümölcsben gazdag diétával támogassuk az edzéseinket. Ha túl kevés zöldséget és gyümölcsöt fogyasztunk, az akár fáradtsággal, izomkárosodással, izomgyengeséggel vagy immunproblémákkal is járhat, amelyek a sportteljesítményt is negatívan befolyásolhatják. Az immunrendszer és az izmok szempontjából kiemelt szerepe van a zöldségekben és gyümölcsökben található A-, C- és E-vitaminnak, illetve az olyan ásványi anyagoknak, mint a magnézium és a kálium. Egy kutatás szerint, ami az antioxidánsok edzésben betöltött szerepét vizsgálta, a napi 5-7 adag (kb. fél bögre vagy egy közepes méretű darab) gyümölcs és zöldség a legelőnyösebb.

  

Ausztráliában a WHO által javasolt napi 5 adaggal szemben már 5+2-re módosították a hivatalosan ajánlott mennyiséget, ahol az 5 a zöldség, a 2 pedig a gyümölcs. A University College of London korábbi kutatása szerint szintén nem napi 5, hanem napi 10, de legalább 7 adag zöldséget-gyümölcsöt kellene tartalmaznia az étrendünknek. Emellett arra jutottak, hogy a zöldségek négyszer hatékonyabbak a halálozási kockázat csökkentésében, mint a gyümölcsök. 

 

Következő cikkünkben olyan snackeket mutatunk majd, amelyeket sportolóként érdemes fogyasztanod!

 

Forrás: origo.hu, rebootwithjoe.com

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!

Következő események

CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet