Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

Belevágnál a futásba? Tuti tippek az induláshoz!

Tavasszal sokan döntenek úgy, hogy elkezdenek sportolni, a futás pedig különösen népszerű ilyenkor. Kevés jobb dolog van, mint napsütésben, a szabadban futni, és ha okosan csináljuk, életre szóló szerelem lehet belőle. Tippjeinkkel elkerülheted a buktatókat!

Belevágnál a futásba? Tuti tippek az induláshoz!

Ezekben a hónapokban a futórendezvények is megszaporodnak, velünk például májusban találkozhatsz legközelebb a 22. Női Futógálán. Eddig csak irigykedve figyelted a futókat? Itt az ideje, hogy változtass! Ha eljutottál odáig, hogy belevágsz a futásba, máris elértél egy fontos mérföldkőhöz. Ez az a pillanat, amikor érdemes végiggondolnod, hogy hogyan tovább, mert a túl hirtelen és túl erős kezdés könnyen elveheti a kedvedet az egésztől.

 

Kezdd az alapoknál!

Először is készíts edzéstervet, hogy biztosan elég időt szánj az új szenvedélyedre. Heti 3-5 alkalommal napi 30 perc mozgás már ideális kezdésnek. Az egyik legfontosabb, hogy eleinte semmiképp se fuss túl gyorsan és túl sokat, leggyakrabban ugyanis ezek okoznak sérülést a futóknál. A legjobb, ha 20 perces futással indítasz, heti három alkalommal. Fokozatosan növeld a mennyiséget és a heti alkalmak számát, de csak akkor, ha már kényelmesen teljesíted az aktuális szintet. Ha soknak éreznéd a 20 percet, nyugodtan iktass be egy kis sétát: kezdhetsz például 4 perc futással és 1 perc sétával, amíg megvan a 20 perc. Fontos, hogy első körben ne a megtett kilométerekre, hanem a percekre koncentrálj! Idővel egyre jobban teljesítesz majd. 

 

Találd meg az ideális futócipőt!

A futás szerencsére nem igényel túl nagy anyagi ráfordítást, amin viszont nem érdemes spórolni, az a jó futócipő. Ha tanácstalan vagy, kérj segítséget a boltban, találd meg az edzettségi szintednek és igényeidnek leginkább megfelelő darabot! A cipő mellett nem árt, ha van egy kényelmes, minőségi sportmelltartód is, egy digitális sportórával vagy az ingyenesen elérhető mobilapplikációk valamelyikével pedig úgy alakíthatod az edzésed, ahogy számodra a legoptimálisabb.

 

Mit csinálj, ha fáj a lábad?

Eleinte számíthatsz rá, hogy izomlázad lesz, és az újszerű mozgástól fájhatnak a lábaid, de ha kitartó vagy, és rendszeresen futsz, viszonylag hamar elmúlik. Ha viszont bárhol akut fájdalmat érzel, pár napig ne fuss, és a sérülések elkerülése érdekében hagyd regenerálódni a lábadat. Ne erőltesd túl magad, és figyelj oda, hogy megfelelő cipőben fuss!

 

Hogyan fuss?

Egy biztos: a futás elsőre fárasztónak és nagy kihívásnak tűnik, és előfordulhat, hogy kissé kifulladsz, de ez idővel csillapodik. Hogy jó tempóban futsz-e? Egy egyszerű módszerrel megállapíthatod: ha futás közben tudsz beszélgetni, akkor ideális a tempód. Ettől függetlenül hetente egyszer-kétszer fuss egy rövidebbet, nagyobb sebességgel, így növelheted fittségi szintedet és erősítheted a vérkeringésedet. Futópad vagy szabadban futás? Mindkettőnek megvannak az előnyei. Erről bővebben ide kattintva olvashatsz.

 

 

Forrás: fitnessmagazine.com

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!

Következő események

Mikulásváró túra
CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet