Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

8 étel, ami segít az ideális testtömeg elérésében

Farsang környékén nem ritkák a kiadós lakomák, amikor nehezebb húsételek, vagy éppen az elmaradhatatlan farsangi fánk kerül az asztalra. Ha teli hassal már a kiegyensúlyozott táplálkozás lebeg a szemed előtt, egészítsd ki az étrendedet ezekkel az ételekkel!

 

8 étel, ami segít az ideális testtömeg elérésében

Tojás

A tojás nemcsak finom, de testtömeg szempontjából is ideális választás, hiszen tele van proteinnel, aminek köszönhetően nő a telítettségérzetünk, így tovább bírjuk étkezés nélkül. A protein ráadásul segít a vércukorszint szinten tartásában, megelőzve, hogy ránk törjön a hirtelen éhség. Egy amerikai kutatás, amely keretében 30 túlsúlyos nő bagel helyett tojást evett reggelire, megállapította, hogy a tojás növelte a telítettségérzetüket, és a korábbinál kevesebbet ettek az azt követő 36 órában. 

 

Saláta

Régi klasszikus, de mindig beválik: egy finom salátával például csökkentheted a kalóriabeviteledet, ha eszel egy adagot a főétkezés előtt. Nem mellesleg tele van C- és E-vitaminnal, illetve folsavval, amelyek segítenek az immunrendszered megerősítésében.

 

Leves

Egyik előnye, hogy nagy része folyadék, így a legegyszerűbb leves is képes elnyomni az éhségérzetet. Kutatások szerint például egy csésze csirkehúsból készült leves ugyanannyira csökkenti az étvágyat, mint egy szelet csirke. 

 

Avokádó

Bár a legtöbb gyümölcsnek magas a szénhidráttartalma, az avokádó tele van egészséges zsírokkal. Egyszeresen telítetlen zsírtartalmának köszönhetően segíthet a koleszterinszint csökkentésében: ha energiánk 5%-át ilyen zsírból nyerjük, akár harmadára is csökkenthetjük a szívroham esélyét. Emellett számos fontos tápanyagot tartalmaz, például rostokat és káliumot.

 

Bab

A babban nagy mennyiségben megtalálható emésztőrendszeri hormon, a kolecisztokinin természetes étvágycsökkentő, így hozzájárulhat az ideális testsúly eléréséhez. Emellett rostokban gazdag, és csökkenti a koleszterinszintet is.

 

Grapefruit

Egy diétázó étrendjéből sem hiányozhat, hiszen ha étkezések előtt megeszünk egy felet, illetve megisszuk a belőle készült gyümölcslevet, segíthet elérni az ideális testtömeget. A benne található tápanyagok csökkentik az inzulinszintet, így a szervezet a bevitt kalóriát energiává alakítja zsírszövet helyett.

 

Diófélék

Bár egy maréknyi körülbelül 165 kalóriát tartalmaz, ne tévesszen meg: akik ugyanis rendszeresen fogyasztanak dióféléket, kevesebbet esznek a főétkezések során. Emellett az anyagcsere-folyamatokat is gyorsítják, és értékes omega-3 zsírsavakat tartalmaznak. 

 

Magas rosttartalmú gabonafélék

Kutatások szerint jelentősen csökkentheti az étvágyunkat, ha a napot egy tál magas rosttartalmú gabonapehellyel indítjuk. A teljes kiőrlésű változat a magas vérnyomás kialakulásának esélyét is csökkentheti.

 

+1: Mozgás!

Az egészség persze nemcsak a táplálkozáson múlik: ne feledkezz meg a rendszeres mozgásról sem!

 

Forrás: webbeteg.hu, authoritynutrition.com

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!
CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet