Coca-Cola Testébresztő

Velünk megtalálod az egyensúlyt!

Célunk, hogy minél több ember mozoghasson különféle szabadidősport rendezvények alkalmával, többféle sportágat, tevékenységet kipróbálhasson. A pihenőidőd aktív eltöltése hozzájárul saját és családod egészségéhez. Moccanj a testebreszto.hu-val!

5 tipp, hogy télen is megőrizd az egészséged

Ezekben a hónapokban több fronton is fokozottabban oda kell figyelnünk az egészségünkre: a nagy hideg mellett itt az influenzaszezon, ráadásul ilyenkor mozgás helyett sokszor jobban esne bekucorodni egy takaró alá. Azért van pár tippünk, hogyan maradhatsz formában!

5 tipp, hogy télen is megőrizd az egészséged

D-vitamin

A napfényvitaminként is emlegetett D-vitamin nagyon fontos szerepet játszik az egészségünk megőrzésében: többek közt lassítja a csontritkulást, erősíti az immunrendszert, segít leküzdeni az álmatlanságot és a stresszt, sőt a rák bizonyos fajtáinak kialakulását is. Télen sajnos nem jutunk elég napfényhez, ezért ilyenkor érdemes más forrásokból pótolnunk a D-vitamint. Ilyen például a tojássárgája, de a tej, illetve az olyan olajos halak, mint a hering, a lazac vagy a tonhal is szuper választásnak bizonyulnak majd.

 

Omega-3 zsírsavak

Az omega-3 zsírsavak is elengedhetetlenek ahhoz, hogy jól érezd magad a bőrödben: amellett, hogy erősítik az immunrendszert, enyhítik a gyulladást, sőt csökkentik a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát is. Ebben az esetben is érdemes halakat fogyasztani: szakemberek szerint az lenne az ideális, ha hetente 2-3-szor iktatnánk be valamilyen olajos halfélét az étrendünkbe. Ez lehet például pisztráng, tonhal, szardella, hering vagy szardínia. Az olajos magvak és olajak közül a következőket ajánljuk: dió, pekándió, mandula, repceolaj, lenmagolaj.

 

Rendszeres mozgás

Bár télen hajlamosak vagyunk begubózni, meglátod, milyen jól tud esni egy kiadós mozgás otthon, az edzőteremben vagy éppen egy nagy séta a szabadban! Amilyen gyakran csak tudsz, mozogj, és sokkal energikusabbnak fogod érezni magad. Ha nem vagy hozzászokva az edzéshez, akár táncolni is elmehetsz: találd meg a számodra ideális kikapcsolódást!

 

Kiegyensúlyozott alvás

8 óra alvás általában már elég lehet ahhoz, hogy az immunrendszered sikeresen vegye fel a harcot a megfázással szemben. Lehetőleg próbáld meg kerülni az alkoholt, a koffeint és a dohányzást, mivel ezek hatással lehetnek az alvásod minőségére.

 

Antioxidánsok

Az antioxidánsoknak számtalan előnyük van, például segíthetnek az öregedés lassításában és egyes betegségek kialakulásának megakadályozásában. Ide tartozik például az A-, C- és E-vitamin, a béta-karotin és a szelén. A legjobb forrásaik között találjuk a gyümölcsöket és zöldségeket, amiket optimális esetben naponta 5 alkalommal érdemes fogyasztanod (egy adagnak kb. fél bögre vagy egy közepes méretű darab felel meg). A pirosbogyós-gyümölcsöktől kezdve a brokkolin át a citrusfélékig számtalan lehetőség közül választhatsz, de a szelén például a húsokban, halakban, tejtermékekben, illetve az avokádóban és lencsében található meg. A lényeg a változatosság, hiszen így gondoskodhatsz arról, hogy a szervezeted minden fontos tápanyagot megkapjon. Kezdetnek igyál egy finom zöld teát!

 

 

Forrás: natureworks.net, femina.hu, hazipatika.com

 

« Vissza
Tedd meg az első lépést az egészséges életmódért! Olvasd szakértőink tanácsait és mozogj rendszeresen velünk, hogy megszerezd a Coca-Cola Testébresztő ajándékokat!
Regisztrálj most!

Következő események

Téli kutyagolás
CC
Coca-Cola Testébresztő kártyaigénylés 2016
 
A weboldal cookie-kat (sütiket) használ, amik segítenek a lehető legjobb szolgáltatások
nyújtásában. A weboldal további használatával jóváhagyod a cookie-k használatát.
Rendben
Tudj meg többet